onsdag 4 maj 2011

Elias tvärtemot.

Vi hade en morgon från helvetet. Elias vaknade på HELT fel sida, allt var fel och jag och Hannah var SÅ dumma. Från att vällingen var för kall till att Hannah gick innanför grinden på förskolan på fel sätt. Till slut stod jag och Hannah handfallna, medans lillebror stod och skrek, grät och stampade med fötterna. Inte ens favvo-Than fick honom på bättre tankar. Jag ringde till förskolan när jag kom till jobbet och han hade varit förbannad i nästan 30 minuter, sedan gått och lagt sig på puffen i läsrummet, tagit en bok och tittat i den och sedan kommit ut som en ny kille. När vi kom och hämtade honom i eftermiddags var han sig själv igen och han visade stolt att han lärt sig cykla på trehjulingen. Det goda humöret höll i sig. Ända tills vi kom hem och skulle äta.

Elias kväll slutade tidigt efter bråk om att komma in för middag, att äta upp sin mat, att inte få glass efter maten, att inte putta ner Hannahs huvud under vattnet i badkaret, att inte bada mer, att inte ha blöja på sig, att inte gå ner från sängen sjuttielva gånger och att inte ha massa leksaker i sängen. Vi läste Bajsboken, jag sjöng "Nu i ro, slumra in" och sedan sa vi god natt. Han somnade på ungefär fem minuter, vilket fick mig att göra en stapplig dans av lycka, eftersom han de senaste kvällarna krånglat i över en timme och somnat först vid halv tio...

Söt-Göte 3/5 2009



1 kommentar:

1906 kvm sa...

Låter som den trots min lilla tjej är i just nu...