söndag 29 maj 2011

Mors Dag

I morse fick Anders sovmorgon, trots att det var "min" dag. Han hade nog lite Jet-lag, för han somnade i soffan sent i natt och kom inte upp i sängen förrän vid 5-tiden. Innan jag och barnen åkte för att handla, så fick jag överraskning! Jag fick en jättefin digital fotoram och en Moulinex Fresh Express, hur grym som helst (och snygg!!). På toppen av detta fick jag en fin bukett med röda rosor...tack, mina älsklingar!

Idag bjöd jag upp mina föräldrar på Mors Dags-lunch. Pga lite miss i kommunikationen hade Pappa inte uppfattat att jag ville bjuda på lunch, så när jag stod vid köksbänken så frågade mamma "Kommer vi mitt i lunchen nu?". Som tur var hade de inte hunnit äta lunch själva, så jag fick bjudit dem ändå! Vi åt Caesarsallad med kyckling och knaperstekt bacon och de hade med sig kakor och chokladmuffins som vi fikade efteråt. Mycket trevlig lunch, där jag till och med drack ett glas vin - DET var längesen jag drack vin till lunchen! :-)

Annars har inte dagen gått i många knop. Jag och barnen var och handlade i förmiddags, Anders har satt upp vår nya fina ringklocka i porslin och barnen har cyklat. Jag var sugen på att gå ut på framsidan och ordna med de vita stenarna jag köpt, men jag kom inte längre än att tänka på det, för tiden räckte inte till och sen regnade det hela tiden. I morgon verkar det dock som att det ska bli bättre väder, så då ska jag fixa det efter jobbet!

Det blir kort vecka för Anders och barnen. För mig blir det en konstpaus på torsdag, men på fredagen jobbar jag som vanligt. Skönt med helgdag även på nationaldagen!!

Vår gamla ringklocka hade liksom gjort sitt...

Nu kan till och med Elias hjälpa till att skära grönsaker!



Fina digitala fotoramen, har dock inte hittat någon självklar plats till den än!

Finaste mamman i världen!
Hon fick ett jättesött arrangemang i lite "shabby chic"-stil!

Den här ringklockan har använts flitigt av barnen idag....*suck* :-)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Men fasen vilken snygg ringklocka, har aldrig sett en sådan snygg! =)

Köket blev jättefint med och Magnus är min sambos gamla skolkompis.... Han har varit även hemma hos oss och satt up glasdörren i duschen och vilken grabb alltså, munnen går i ett och så jäkla rolig är han, hahahahhaahaaaaa....

Kram Pia

Åsa sa...

Jättesnygg ringklocka!!

Hoppas du även vill hänga med mig till min nya blogg! =)

Familjen Bus sa...

Låter som en härlig mors dag! Den där köksmaskinen verkar kul, har spanat på den i affären. Själv låg jag nerbäddad större delen av dagen med illamående och feber. Mindre roligt. Men idag är jag bättre om än ganska svag.
vi måste komma o se köket nån dag! Supersnyggt!!!
Kramar L

Therese sa...

Vilken bra Mors dag du verkar ha haft! Jag ska bli firad lite i efterskott idag eftersom Elias inte var hemma igår =)