fredag 6 maj 2011

Om du säger det så!

Igår pratade jag med min fina nätvän Malin, som jag också träffat några gånger "på riktigt". Visst låter det konstigt? :-) Vi träffades i en tråd på ett forum för blivande föräldrar när vi var/försökte bli gravida med våra första barn. Under åren som gått har vi haft kontakt och träffats några gånger på olika träffar med några andra tjejer också. Nu var det ganska många år sedan jag träffade Malin, men vi har fin kontakt över nätet och nu när Facebook finns är vi ännu mer tillgängliga för varandra. Iallafall, bla bla bla.

Malin är en RIKTIGT duktig illustratör och hon skapar mycket fint på datorn, men hon är också fantastiskt duktig på att sy barnkläder - och även andra sorters kläder och mönster! Hon har ju självklart en blogg som jag följer slaviskt!

För några dagar sedan fick jag in ett nytt illustrationsprogram på min dator och sedan dess har jag suttit och försökt förstå och jag har inte ens kommit på hur 10% av allt fungerar, men nu, med lite stöd av Malin har jag fått till en första EGEN illustration, som jag gjort aaaalldeles själv. Hannah tyckte den var söt, Elias har inte fått se den ännu, kanske för att jag planerar att sätta upp den på hans rum, i någon form?

Malin var den första som fick se min lilla illustration och hon sa "nu är du en illustratör!". Och om Malin säger så, så är det så! ;-)

1 kommentar:

Åsa sa...

Vad fin! Du är ju duktig!!