lördag 21 maj 2011

Min vän Björn


Idag var det dags. Efter mer än 4 års telefonkontakt skulle vi ses igen. Jag och Björn gick första året på gymnasiet ihop och han är en av de många vänner jag fick på Dingleskolan som gjorde störst intryck på mig. Trots det förlorade vi kontakten efter andra året, eftersom han flyttade till en annan skola och på den tiden fanns ju inte mobiltelefon i var och varannan bondes ficka...;-)

För 4½ år sedan träffade jag Björn och hans Jenny på Coop. Då låg deras dotter Tuva i en liten bilstol i kundvagnen och sov. Vi pratade ikapp några minuter, men eftersom det var nyårsaftons förmiddag skulle man ju vidare någonstans och vi tog varandras nummer. I 4½ år har vi ungefär en gång i veckan pratat på telefon. Vi har fått fler barn, både jag och han. Björn och Jenny har nu tre barn - Tuva, Tor & Gustav. Vi har pratat länge om att ses, men som många vet överträffar drömmarna verkligheten samtidigt som tiden inte riktigt räcker till! Men, för några veckor sedan blev vi inbjudna på grill-lunch hemma hos dem på deras gård i Skene.

Det var ju första gången vi träffades allihop, men det tog inte lång stund förrän barnen började leka (Hannah var ju inte med) och Jenny var en riktig pärla och jag förstår varför Björn pratar så gott om henne! De bjöd på grillade hamburgare av kött från sina egna djur och åååh vad gott! Det kommer bli svårt att köpa Scans snabbhamburgare efter detta....

Elias fick både titta på kor, sitta i traktor och titta på andra "stora maskiner" och han var verkligen lycklig där på gården. Han fick låna Tors cykel, och eftersom Tor var så duktig på att trampa iväg blev Elias inspirerad att göra samma sak, så när vi kom hem drog han fram Hannahs gamla gröna cykel och trampade som han aldrig gjort annat! Härligt att kompisar kan motivera till något som kändes lite svårt till en början...

En jättehärlig dag och det var SÅ roligt att träffa Björn igen, nu hoppas vi på att få kunna bjuda in dem när vårt uterum är färdigt i sommar!


Tor & Gustav

Söta, SÖTA Gustav!

Hugg in bara!

Tuva var en riktig linslus, det fick jag snabbt klart för mig...

Tuva & Jenny

Tuva posar...;-)

Jag kom upp i storebrors säng!

Fina Björn & Jenny!

Tor var en riktig filur!

- Tor, vad har tjurar?
- Fniss, fniss - de har pungisar, fniss, fniss!

Finfina välmående köttdjur!

Och en lika välmående Elias! :-)

Pojkarna fann varandra snabbt!

Stoooora djur...



Tuva plockade alla blommor hon kom åt!
(Hela trappan upp till huset var full av små söta vaser med blommor som hon plockat!)

Björkallén som ledde upp till gården - SÅ vackert!
(strax härefter cyklade Tuva ner i diket...)

Wiiiiii, en traktor, en RIKTIG traktor!

Mamma, titta! En harv!
Jajamensan, min son har koll på maskinerna!

Stora maskrosor växte överallt!

Björn & Cissi, anno 2011

Björn & Cissi, anno 1994 (inte fullt lika fräsiga!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gud vad roligt att ni fått träffas igen efter så många år!!!!

Och vad han ser lycklig ut Björn!

Måste vara en drömm att bo så för han.

Hoppas ni ses snart igen..

Kram Pia