onsdag 11 maj 2011

Den blomstertid nu kommer

...med lust och fägring stor! Hjälp vad det frodas i rabatten på baksidan just nu! Mina marktäckare blommar som bara sjutton, inte såg det ut så där igår kväll när jag satt med min kopp kaffe och njöt av utsikten! Och igår fick jag även påbörjat projekt "stenhög" som jag ska ha i min skugghörna i rabatten. Jag är riktigt nöjd! Jordgubbarna blir tyvärr inte lika många i år, eftersom jag plockade bort några plantor i höstas, som inte gav särskilt många (och inte heller särskilt goda) jordgubbar. Men jag är så väldigt tacksam för den fina rabarberbuskens återkomst, den försvann väldigt snabbt förra året, eftersom sniglarna var där och gnagde, och så även en och annan Elias...

Nejlikorna ser dock inte riktigt ut att trivas längst fram som paradtåget, utan får nog flytta upp till djupare breddgrader mot häcken.

Idag har jag varit på utvecklingssamtal för Elias och som jag misstänkte är han en varg i fårakläder. Han kan busa, trotsa och vara riktigt grinig och tvär, men oftast är han en riktig prins och är med på det mesta, tycker om att skapa, bygga och cykla ute på gården med några killkompisar. För andra dagen har han också fått hoppa över sovstunden mitt på dagen, eftersom det itne passar sig att en 3-åring ligger och bråkar i sin säng till 21-21.30. Det passar sig inte heller att en mamma står och trampar i golvet av frustration över bråkig och o-trött son!!

Små fina runda stenar omringar små marktäckare....

Ja, marktäckare även här, jag vet tyvärr inte vad de heter,
men de är så fina och riktiga överlevare!

Close up!

Den ljusrosa, vackra nejlikan!

Nu gäller det bara att få Elias att förstå att detta inte är blommor
man plockar till mamma för att vara snäll....

1 kommentar:

Therese sa...

Vad fint du har det i rabatterna!! Jag skulle behöva låna hit dig =)