torsdag 12 februari 2009

Min stund på dagen...


Inatt har Hannah sovit hos mormor och morfar. Igår hostade hon lite, men det var absolut inget som störde varken henne eller oss.
Imorse kom pappa upp med henne innan förskolan för att byta kläder och sätta på overall.
Hon snorade väldigt, men jag reagerade först inte på det, tänkte det var för att det var så kallt ute.
Sen började hon hosta och sen insåg jag att hon var lite glansig i ögonen. Då ville jag inte släppa iväg henne till förskolan, utan berättade för henne att hon var förkyld och kunde smitta sina kompisar och sina fröknar och att jag ville ringa och säga att hon inte skulle komma idag.
Hannah nickade bara och tog av sig skorna igen, så hon var nog inte så upplagd för förskolan ändå. Direkt ville hon sitta vid köksbordet och rita, så det gjorde hon en timma.
Vid 10-tiden kom pappa tillbaka, det var dags för Elias att sova och pappa ville gärna promenera med honom. Hannah ville då vila i soffan med "Bee Movie", så det fick hon.
Hon fick lite russin och torkad aprikos framför TV'n, sen bad hon om nässpray och hostmedicin, för då hade hon börjat hosta ordentligt.
Jag hade då suttit och sytt och fixat med en present till en kompis, så jag glömde av tiden. När jag gick in för att kolla läget, så hade pluttan somnat i soffan...
Jag lade filten över henne, sen satte jag mig vid symaskinen igen. Elias sov på utsidan och detta var


MIN STUND PÅ DAGEN!











Inga kommentarer: