måndag 16 februari 2009

Host & snörvel

Elias är väldigt förkyld. Jag menar VÄLDIGT förkyld. Näsan rinner konstant, han hostar mycket och ofta och febern går upp och ner.
Inatt vaknade han vid 01 och var alldeles blöt av febersvett. Stackars liten! Han drack en halv nappflaska vatten efter 2,5 ml Ipren, sen somnade han om till kl 06:54.
Det är måndag idag och det innebär att jag har båda barnen hemma hela dagen. Eftersom vi är halvsnoriga och hostiga alla tre kände jag inte för sällskap idag så vi har bara varit hemma och läst böcker, pusslat och tittat på film.

Vi har haft besök av Jio Eltjänst idag. Serviceteknikern Fredrik fixade ventiler, termostater och allt vad det hette. Han bytte ut några saker, det tog ungefär en timme, sen åkte han igen. Hoppas nu det funkar och att vi får normal värme här på övervåningen.

Elias sover nu, Anders kom precis hem! Han åker dock till Österrike imorgon och är tillbaka på torsdag kväll. Känns tufft nu när vi är sjuka, men det ska nog gå bra. Tack och lov är ju Hannah back on track så hon får gå till förskolan i morgon.

Imorgon eller på onsdag får jag reda på om min föräldraledighet tar slut den 2 mars! :-)

Inga kommentarer: