måndag 9 februari 2009

Busungar...

Gissa om jag blev arg idag när jag hittade min allra käraste ägodel, min älskade digitala systemkamera i min dotters rum?!
Hon och kompis Melvin busade och hade jättekul. Jag kom upp för att titta till dom och hittar min kamera på hennes Expedit bokhylla. Med axelbandet hängande ner, så Elias LÄTT kunnat få tag på den!
Kameran låg innan inne vid datorn, på sin plats.
Hon VET mycket VÄL att min kamera inte är någon leksak. Sen försökte hon säga att det var Melvin som tagit den, men jag har bevis.
BILDBEVIS!
Se här...vilka är med på bild? Jo, Melvin och Elias...










Sen hade barnen haft väldigt roligt, men inte med leken "Packa pappas kappsäck" utan "Packa Elias säng full med saker"....



När dom sedan gick ner och hoppade från glasbordet över till soffan, då tröttnade jag och mamma Linda. Vi hjälpte barnen att städa och sen fick Melvin gå hem.
Han kommer tillbaka i morgon...:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Man blir helt matt när man kommer hem och hör vad de hittat på. Det märks att Melvin brås på sin mor ;-)

/Fredrik

Familjen Bus sa...

Nu på kvällen kröp det fram att Melvin faktiskt varit delaktig i kamera-busstrecket...Han berättade att Hannah tagit kameran och att hon tagit kort på honom och Elias. Men han berättade oxå att han "bara tagit ett kort, på Hannah"... Uppenbarligen är han dock inte lika flink med kameran som din dotter, eftersom det inte verkar ha blivit någon bild ens... Tur att det inte hände något med kameran, och vi får hoppas att de inte är lika busiga i morgon. Jag vill oxå tillägga att jag inte alls förstår min mans kommentar ovan, och att det snarare är honom som vår son brås på! KRAM!

1906 kvm sa...

Huamej... Blir trött bara utav att läsa ditt inlägg! He he.
Ja, surt som fan att vi inte fick tag på biljetter. :-(

Anonym sa...

Vilken tur att kameran höll att lekas med! tror hannah brås på mor sin också.. duktig fotograf :)
Annelie