tisdag 17 februari 2009

Hemlis avslöjad!

Några av er vet redan, men för de flesta av er har jag haft en hemlis! Jag sökte i januari till utbildningen "Hälso- och sjukvårdsdokumentation".
Den 4:e februari gjorde jag ett test i engelska, svenska och data på KY-akademien.
Det kändes väldigt bra när jag väl gjorde testet, men efteråt blev jag ju naturligtvis osäker.
Men förra veckan blev jag kallad till intervju! Så i fredags, den 13:e, var jag på intervju och där var jag jättenöjd med vad jag fick fram och jag tyckte jag fick ut bra svar på de frågor jag hade. Jag fick också reda på att jag hade jättebra resultat på testerna. Skönt!
Helgen har varit full av nervositet. Många känslor, för jag var ju verkligen SÅ taggad! Jag ville så gärna!
Så idag, när jag stod ute i trädgården och gungade en lycklig Elias kom postbilen. Jag blev helt darrig när brevbäraren stannade vid vår brevlåda och lade ner en vitt kuvert tillsammans med lite reklam och en tidning.
Jag ringde pappa och sa "Nu får du komma hem till mig, för jag har fått ett brev från Göteborgs stad Utbildning och jag vill inte öppna det själv. Vill inte stå och gråta med Elias på armen om jag inte har blivit antagen!".
Pappa bara skrattade och sa att jag visst skulle öppna brevet.
Jag ringde min kära Anders istället, han satt på sitt hotellrum nere i Österrike och blev lika nyfiken som jag. Så öppnade jag. Glipade lite på kuvertet och såg de stora bokstäverna:

ANTAGEN.

Kan ni FÖRSTÅ hur lycklig jag blev??
Och grät i trädgården med Elias på armen, det gjorde jag ändå!!!
Jag börjar den 2 mars, så jag pratade med jobbet och skickade idag in min riktiga ansökan om tjänstledighet för studier. Hoppas nu inte det krånglar!!
Jag är så lycklig, så glad och så lättad! TAGGAD.

För övrigt så är jag ensam med barnen tisdag till torsdag. Anders åkte till Österrike i morse för att träffa en leverantör.
Elias har varit lite piggare idag, kunnat leka iallafall TVÅ minuter på sitt rum själv.
I eftermiddags hämtade pappa Hannah på förskolan och tog med henne hem, så jag och Elias sov middag. Elias ute i vagnen, jag på Anders sida sängen.
När jag sedan hämtade Hannah så var min morbror och hans fru på besök. Dom har jag inte träffat sedan morfar Rolands begravning, så det var ett trevligt återseende.

Elias har somnat med halvöppet fönster en stund, ska snart gå in och stänga. Det är fruktansvärt varmt här uppe fortfarande.
Hannah ligger och lyssnar på Madicken på Anders Ipod.
Ska väl gå ner och fixa i köket och sätta på en tvätt innan läggdags...

2 kommentarer:

1906 kvm sa...

Grattis Grattis!! :-)

En helt vanlig mamma sa...

Grattis vad roligt. Är en KY jag tittat på själv men orkar helt enklet inte med pendlingen just nu och lagt allt plugg på is. Lycka till och grattis