onsdag 9 mars 2011

Influensa

Hannah verkar ha fått influensan. Eller en rejäl förkylning med fyra dagars feber. :-(
I måndags och igår var Anders hemma med henne, idag och i morgon är det min tur. Hon snörvlar, hostar, men är ganska glad ändå. Tidigt i morse hade hon 39,5. Febern gick ner av sig själv och hon har varit feberfri hela dagen. Men jag är hemma med henne i morgon också, så kanske förkylningen ger med sig något så när.

När vi tittade ut genom fönstret på förmiddagen såg vi att det började snöa. Små, små flingor och jag sa till Hannah att de där, de lägger sig aldrig. Så fel jag hade. Små, små flingor blev stoooora flingor och det lade sig inom loppet av två timmar iallafall 5 cm snö här ute. BLÖT SNÖ! Hannah suckade och sa:

- Jaha, nu blir Sara galen....

Förstod inte riktigt vad hon menade, men sedan förklarade hon att min kusin Sara hade sagt det under helgen, att om det kommer mer snö blir hon GALEN! Haha, hon är underbar på att komma ihåg triviala saker...

Under dagen har vi (jag) lagat termobyxor, jeans och gosedjur. Vi har spelat Insektsjakten och kollat på film tillsammans i soffan. Hannah har bakat chokladbollar med olika sorters strössel på, efter att ha spritat händerna noggrant. Vi fikade framför TV'n, sen somnade hon med huvudet vilandes mot min axel.

I eftermiddag har jag gjort något jag aldrig gjort förut - jag lämnade Hannah ensam hemma för att hämta Elias på förskolan. Men innan dess så skrev jag upp mitt nummer på en lapp och ritade även av luren och "lägga-på-luren" på telefonen och så övade hon att ringa mitt nummer två gånger. Jag dukade upp med snytpapper, äpple, dricka och telefon på vardagsrumsbordet, sedan tog jag bilen och hämtade Elias. Inte ett ljud hörde jag i telefonen och när vi kom hem satt hon kvar i soffan, hade inte rört vare sig telefon, äpple eller dricka. :-)

Ikväll har jag och Elias städat hans rum, medans Hannah tittar på film på sin dator. Anders fixar köket efter att jag gjort middag.

Inget underhållande inlägg idag, men det är alltid lika kul att se att så många läser vad jag skriver ändå!

2 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Här blev det kolakakor istället för chokladbollar :) Fast jag fick mer eller mindre tvinga Elmer att hjälpa till, eftersom det enda han ville var att kolla på film HELA dagen. Jag har också lämnat Melvin hemma för att hemta Elmer för ett par v sedan. Gjorde precis som du med tel numret. Han ringde flera ggr bara för att säga hur bra det gick i TV-spelet! Kram!

Anonym sa...

Och det sist nämnda var nog att fröken ville ha en komentar.. ;)

Hoppas Hannah är frisk nu från eländet och ni övriga inte åkt på det.

Kram Pia