söndag 13 mars 2011

Hannah har halsfluss!

Igår eftermiddag ringde jag till en av Hannahs dagiskompisar, som bjudit in Hannah på kalas till idag, söndag. Jag berättade att Hannah nu haft feber sedan i söndags förra veckan och det blir inte bättre, så hon kunde inte komma på kalaset. Kompisens mamma berättade att storebror i familjen hade haft halsfluss i samband med sin långvariga feber, utan halsont (eftersom jag berättade att Hannah inte har ont i halsen). Men i natt vaknade Hannah och hade hög feber igen, 39,4 denna gång och klagade på att det rev lite i halsen. Jag bestämde mig därför för att åka till läkaren med henne nu på morgonen.

Hon fick ta blodprov (aj, varför sticker det så?!) och halsprov (vilket hon inte ALLS tyckte om), sedan gick vi ut och väntade på läkaren. Läkaren ropade in oss, lyssnade på lungor, kollade hals och öron innan han lugnt konstaterade att "hon har halsfluss". Hannah log med hela ansiktet mot den snälla läkaren, eftersom han var lite busig och "boxades" och flörtade med henne.

Vi åkte till Östra sjukhusets Apotek för att hämta ut Kåvepenin, men receptet hade inte blivit inlagt än, så vi fick vänta en stund. Så nu blir det 10 dagars Kåvepeninkur, hon får vara hemma i morgon också, så hon får två dygns Kåvepenindoser innan hon får gå tillbaka till förskolan.

Inga kommentarer: