fredag 11 mars 2011

Barnens rum

Vård av barn hela veckan. Hannah har nu haft feber till och från sedan i söndags morse. De senaste nätterna har febern krupit upp till 39-39,8 medans tempen, utan febernedsättande går ner till normaltemp på morgonen och under dagarna. Hannah klagar inte, hon är pigg och glad ändå, kanske drar snuvan och hostan ner på humöret lite, men i stort är hon som vanligt. Idag fick även lillebror Elias hemma, eftersom det är fredag och jag ville ta hand om och mysa med båda mina juveler en hel dag, det är ju inte så ofta man får det längre!

Det goda humöret höll sig hos oss under hela förmiddagen, sen sjönk Hannahs ork och hon däckade i saccosäcken när mormor och morfar var här på besök. Under tiden åt jag, mamma och Elias lite lunch och sedan fikade vi innan de åkte hem igen. Elias har nu tittat på Dumbo tre-fyra gånger i vår bärbara DVD, han ligger och myser som värsta katten i solskenet! Jag har också vilat, men nu är det dags att ta tag i lite tvätt som släpat efter under veckan som gått. Jag vill bara visa bilder på barnens rum, efter att Elias och Anders har monterat upp den gamla halvhöga våningsängen i Elias rum och satt in Elias vita låg-säng i Hannahs rum. Det blev superbra och igår fick jag och Hannah en idé om att möblera om i hennes rum och vi rensade samtidigt ut lite grejer som hon inte ville ha kvar. Som ett prinsessdiadem och ett smyckeskrin i rosa (förlåt, A-K!!). I dag när jag tog upp min resväska på vinden kom jag att tänka på ett par lampor som vi fick av Melvin o Milla i samband med att vi fick våningsängen som Elias har nu. Dom rotade jag fram i gömmorna där uppe och det blev så himla bra! Elias säger att det är jättemysigt och går och knäpper av och på dem hela tiden för att jämföra mys-faktorn....

Elias busar med förstoringsglaset! :-)
Så himla coooolt!
Den här gamla kakburken har vi piffat till med presentpapper från New York! :-)
Hannahs rum!
LEGO-Buzz o vanliga Buzz samtalar i bokhyllan...
Kontoret! :-)
De otroligt häftiga kuddarna som Julia sytt till sina småkusiner!

3 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Superduperbra ju! Att det finns så många olika möbleringsvarianter!!!
Skön fredag önskar vi!

Anonym sa...

Hehe gums, jag tror nog jag överlever att den är borta. ;) Är nog mer förvånad att den ens stått kvar så länge. :)

KRAM!!! från gums

Anonym sa...

Vad fint ni har fått det!

KRAM