måndag 5 juli 2010

Söndag i Uddevalla

Söndagen startade med regndans och avslutades i solsken!!
Vi åkte upp till Uddevalla, för att fira farfar Christer som fyllt hedervärda 62 år! Det bjöds på spagetti med köttfärssås och till efterätt blev det den berömda marängtårtan - åh, så gott!
Vi lekte i trädgården mestadelen av tiden, gick på promenad till hästarna och hade turen att möta deras herre, Gösta, som gärna hämta dem från mitten av hagen för att vi skulle få hälsa och klappa. Vi hittade goda smultron i hagen och småpojkarna sprang iväg på ett eget liten "Följa-John"-äventyr. Vi avslutade denna härliga dag med att åka ner till havet vid Lindesnäs och leka, äta våfflor och titta på krabbor!

Hannah dansar i regnet!

Elias fick en chokladkaka...


Leker med pappas gamla grävmaskin...


Samlar mördarsniglar!


Trygg med pappas hand om min...


Vackra liljor!


Filosoferar!


Jag och vackraste Hannah!


Christer & Berit!


Gösta kom med Lisa.

Sandina i bakgrunden, som vi åkte efter i kälke förra året...:-)


Elias ville också klappa, såklart...

När man är stor måste man vara snäll - och det var hon ju!

Elias sjunger i hästhagen

Kom nu, Rasmus, så går vi!


Vänta på mig, Elias!

Sötaste Rasmus!

Vattnar farmors pelargoner...


Nere vid strandkanten...

Fick en krabba av krabbfiskarna ute på piren....

Titta!

Våffeltajm!

Kerstin håller koll på killarna...

Jag och mina filurer!

Inga kommentarer: