tisdag 13 juli 2010

Lisa 30 år plus Calle-besök

I lördags var vi hembjudna till vår granne Lisa på kvällen. Hon fyllde 30 år och hade Öppet hus och vi firade henne tillsammans med ett gäng andra vänner. Hon hade fått massor av fina presenter, vi gav henne ett presentkort på "Inside Home" i Bäckebol, jag vet att hon tycker väldigt mycket om den butiken. De bjöd på god mat, dricka och efterrätt. Hannah fick vara med en liten stund, men vid 21 gick jag in med henne och sedan gick jag tillbaka och satt en timme till ungefär innan jag gick och lade mig. Anders stannade till runt 01:30, så i söndags fick han lång sovmorgon när jag och barnen roade oss på nedervåningen samt på utsidan. Hannah åkte skateboard och Elias hittade sin vintermössa som han satte på sig och gick ut med.

Vi åkte upp och badade en stund i Larsereds-poolen och hälsade på alla hästarna, innan Anders hämtade sin vän Calle på stationen. Calle skulle vidare till Island för att träffa sin flickvän som jobbar där över sommaren och hälsade på oss på vägen - ett väldigt trevligt inslag i vår semester-vardag! Anders, Calle och barnen åkte till Aeroseum i Säve för att titta på alla flygplan och jag passade på att besöka Gamlestadens jourcentral för att få utskrivet mediciner för diverse krämpor. :-)

Kvällen spenderades i värmen med poolbadande, nattande av barn och en sen middag bestående av min kusin Pers recept på grillad kyckling med potatis- och avocadosallad. MUMS!
I går morse skjutsade Anders och barnen Calle till flygplatsen och när jag ringde dem för att kolla läget hördes ett förtvivlat gråt i bakgrunden - Hannah hade separationsångest och var riktigt upprörd över att Calle skulle åka iväg. Snacka om Calle- kärlek!

Den nyblivna 30-åringen, vår fina granne Lisa!

Elias har plockat blommor...

Hannah övar på sin skateboard!

Fint att ha mössa på sig i 30-gradig värme, inte sant?!

Hannah & Elias testar en helikopter...

Calle & Hannah

Tar det lugnt på altanen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ett stort tack för presentkortet du skall få se sen vad jag får köpt, längtar hem lite nu så jag får fixa och shoppa lite :-)