lördag 3 juli 2010

Sommaren är här!

Den här veckan har varit den varmaste hittils och självklart jobbar jag!!! Men det är KUL att jobba, jag trivs jättebra och känner mig så välkommen!

Igår var Anders på after work så jag ringde Susanne i stallet och frågade om vi kunde få komma och hälsa på och kanske bada i deras pool. Susanne meddelade glatt att hon var i Skagen, men att vi gärna fick åka upp och bada i poolen ändå. Så jag hämtade barnen på förskolan och så åkte vi direkt upp till Larsered och hade det jätteskönt i 2 timmar innan vi åkte förbi Kärra centrum och köpte pizza och sedan hem och käkade på baksidan. Barnen somnade utan några som helst bekymmer strax innan 20 igår och jag fick tid att hämta andan inför lördagen.

Idag har vi hjälpt våra goda vänner familjen Indevall att flytta till sitt hus. Anders gick iväg före mig och barnen för att börja hjälpa till att lasta. Min pappa kom på sin cykel och gjorde verkligen Hannahs dag genom att cykla tillsammans med henne ner till deras hus. Jag och Elias tog bilen med poolen och diverse tillbehör till barnen ner till mina föräldrars hus, där barnen skulle spendera några timmar medans vi hjälpte till att flytta.

Jag hjälpte Linda med att plocka iordning lite i köket och lägga ner kläder i byråar och sedan fick jag även uppdraget att blanda ihop pastasalladen som hon förberett ingredienser till.

Vid 14:30 var sista lasset lossat och vi satte oss på altanen i skuggan och käkade den jättegoda pastasalladen. Vi åkte och hämtade barnen hos mina föräldrar och åkte sedan hem till oss. Hannah och Elias fick vara med och leka i Julia och Williams pool en stund innan vi satte oss på baksidan och åt middag.

Jag försöker nu få Elias att sova i den olidliga värmen här på övervåningen medans Hannah sitter där nere och äter lördagsgodis. Elias fick lite innan hos Julia och William, men han har inte ätit så bra idag och jag ville inte ge honom godis alls egentligen då.

Imorgon åker vi upp till Uddevalla och firar svärfar som fyllde år i måndags!



Den härliga fotöljen!

Årets badpojke!

Gottar sig lite...


Smaaaajl!


27°c i vattnet...

Cooling nr 1.

Cooling nr 2



Jag e bäst!

HOPP!!

Världens vackraste!

Inga kommentarer: