tisdag 20 juli 2010

Barndomsvänner

I några veckor har jag och min barndomsvän Maria haft kontakt via SMS och försökt få ihop en träff. Vi har inte träffats sedan Elias döptes, alltså den 10 maj 2008!! Det var på tiden, liksom...

Igår kom Maria och hennes otroligt söta dotter Natalie och fikade, lekte och PRATADE. Det hade nog behövts två hela dagar för att få prata ikapp allt som hänt under de senaste åren! Hannah var inte så där jätteintresserad av att leka med Natalie (hon var "bebis" och hon var ju tjej...) men Natalie och Elias kom riktigt bra överrens och lekte och busade ordentligt! Mellan mig och Maria var det som tiden hade stannat och så har det alltid känts. Maria och jag lärde känna varandra i första klass, alltså när vi var 7 år. I fyran flyttade hon till Tolered, men i sexan flyttade hon tillbaka till Kärra. I åttan var det dock dags att flytta igen, denna gång till Nygård, men vi har alltid haft kontakten, eftersom vårt stora gemensamma intresse varit hästar och alla andra djur! Vi har haft så jäkla mycket kul tillsammans och har många minnen att skratta åt! Nu hoppas vi båda två på en återträff snarast, kanske denna gång utan alla barn, det brukar vara skönast så...:-)

Igår eftermiddag blev Hannah rastlös och bad mig följa med ut och cykla. Självklart ville jag det, och jag lockade även med mig Elias och Anders. Vi cyklade runt Svankällan och tittade i fågeltornen, plockade hallon och gömde oss för getingar! Mysig eftermiddag!

Idag har jag och Elias varit på BVC för 2½-årskontroll. Han är nu 91 cm lång och väger 14,2 kilo! Han passerade alla tester galant, dock var det lite svårt att få honom att koncentrera sig på vad Maria pratade om, eftersom det var MYCKET mer intressant med de två gula fina bilarna som fanns i den roliga lådan.... De var så roliga att jag fick tvinga dem ifrån honom när vi skulle gå hem och han blev hysteriskt arg och ledsen, han skrek och grät så det hördes över hela vårdcentralen och vid ingången och ända ut på parkeringen. När jag satte honom i bilen började han hulka och hosta efter att ha gråtit så förtvivlat, men fortsatte ändå att skrika, vilket fick mig att i panik ringa mamma och pappa som lovade att ta hand om honom medans jag handlade....

Ikväll har mina föräldrar blivit bjudna på 3-rättersmiddag här hemma hos oss. Vi började med de goda minipizzorna, varmrätten bestod av grillad kycklingfilé med potatis- och avokadosallad samt vaniljpannacotta med passionsfrukt till dessert. Till detta åtnjöts två flaskor rött vin, samt en drink till desserten. Riktigt lyckat!

Idag fick vi även vår nya tvättmaskin och den är så tyst så jag fick gå in flera gånger i badrummet för att kontrollera att den var igång! :-)
Imorgon ska Hannah klippa sig, vi får väl se vad hon kommer hem med för frisyr denna gång...


Natalie

Elias & Maria

Hannah springer ut till fågeltornet!

Tittut!

Anders & Elias spanar...

Finaste...

Jag ville också busa lite...;-)

Hej pappa!

Vi äter middag...:-)

Inga kommentarer: