tisdag 27 juli 2010

Lite egentid

I onsdags var jag och Hannah iväg till frisören för att klippa henne. Hon blev riktigt nöjd, trots att det inte blev lika kort som pappa Anders har...

I lördags åkte vi upp till Strömstad för att hälsa på Kerstin, Björn och lillkusinen Rasmus. Vädret tillät bad så vi åkte till "Lindholmen" utanför Strömstad och badade på en enslig strand. Fast, jag och Anders var badkrukor! Tog många fina bilder, men kompaktkameran fick Anders behålla och ta med sig till Norge. Där har han varit med barnen sedan i söndags, de kom hem till Uddevalla idag och kommer hem till Göteborg i morgon kväll.

I söndags morse vid 03:20 ringde Anders, då var de på akuten i Strömstad med Elias som hade fått falsk krupp. Sov dåligt, men jag var hemma i princip hela dagen och tog det lugnt. På eftermiddagen bestämde jag mig för att åka ner och köpa pizza, men på vägen dit ringde jag Milla som bjöd in mig på middag, eftersom de redan hade mamma och pappa på besök. Himla trevligt att få träffa dem utan alla barn som springer runt omkring. Samtalsämnet var såklart New York, för nu är det mindre än en månad tills vi åker!!

I går natt sov jag bara två timmar, men jag tänkte jag skulle masa mig till jobbet ändå, trots det, för det skulle säkert ordna sig. Jag bestämde mig dock för att gå en morgonpromenad vid halv sex och gick ridvägen runt Tolsered. Efter halva rundan får jag hjärtat i halsgropen, för det är någon som haft "kul" med en arbetsoverall och stoppat den med hö och hängt upp i ett träd, så jag trodde självklart det var en människa som hängt sig i trädet. Det var riktigt obehagligt och jag var ordentligt skakig, så jag ringde faktiskt och sjukskrev mig. Tog väldigt illa vid mig och mådde dåligt länge efter detta.

Igår kväll kom min vän Annica på besök, fikade kladdkaka och snackade bort några timmar. Annica har på bara några år blivit en riktigt god vän och tillhör tillsammans med Linda (Melvins mamma) nu skaran som jag kallar bästa vänner.

Appropå bästa vänner, idag blev jag bjuden på middag av mina härliga, roliga, underbara och fantastiska vänner Susanne och Magnus. Blev välkomnad med orden "Välkommen till Spa Larsered" och en jättegod drink medans Magnus fixade färdigt maten, som bestod av en bacon- och tomatgryta med färsk pasta till. Mums!!! Till efterrätt blev det rabarberpaj och några glas vin. Jag märker själv hur bra jag mår i mina vänners närhet och dessa två är mina absolut äldsta vänner, som känner mig så väl och jag kan vara mig själv, hur dåligt eller hur bra jag än mår. Det är få förunnat att ha sådana vänner och de är en riktig skatt!

Nu blev jag kanske lite väl kärleksfull i mina ord om vänner, men jag uppskattar verkligen mina vänner, även de jag sällan träffar, för de flesta är sådana vänner som man känner att man kan verkligen ta vid där man slutade sist. Till dessa hör bland andra mina Dinglevänner och även min gums AK.

Imorgon eftermiddag ska jag träffa min klasskamrat Åsa efter jobbet, så det blir väldigt mycket väntid för mig nu när familjen är bortrest, men det känns bra att lägga tid på dem när jag kan släppa alla tankar på familjen, för jag vet att de har det jättebra....

Nu ska jag sova, men jag måste bara avsluta med något skrattretande! Igår morse när jag skulle sätta på mig min vänstra hörapparat så hade ploppen som man för in i hörselgången lossnat och jag hittade den inte, trots att jag letade en bra stund. Efter någon minut inser jag att fasen, den kan ju faktiskt ha fastnat i örat!! Jag försökte känna efter, men jag var rädd för att skjuta in den ännu längre, så jag lät bli att pilla för mycket och lät även bli att använda vänstra hörapparaten i går och när jag kom till jobbet idag bad jag en distriktssköterska att titta in i örat och jo, där låååångt inne satt den fast! Hon hade dock svårt att både lysa och få tag på den med krokodiltången, så vår verksamhetsschef och tillika läkare på Backa Läkarhus, Ola, fick göra en insats. "Trevlig start på morgonen" tillade han när han dragit ut den och var på väg ut från undersökningsrummet...:-)


Nyklippt Hannah med TRE blixtar i håret!

Barnen ska bada i baljan, men Elias har ont på knät så han tvekar, för det svider så...

Paradiset på jorden - Larsered.
En dag i förra veckan fick jag lite egentid och åkte upp och satte mig och solade och badade...


Elias envisas med att somna på golvet...

Fantastiska Susanne & Magnus

Rabarberpaj...

Hemmaplockade vinbär i sötaste skålen!

De hade plockat en bukett med blommor...

Jag & Susanne

Bästaste Magnus

Inga kommentarer: