söndag 20 februari 2011

Tiden går fort när man har roligt...

...och just nu är mitt liv jättekul! :-)

Det rullar på med jobbet, jag kommer in i det mer och mer och det känns jättekul. Jag har hamnat på rätt ställe!

Det är ju ganska bra att helgen blev som den blev, när den inte blev som den skulle, trots allt. Vi började då i fredags med att Elias blev magsjuk, så vi blev ganska isolerade. Jag kände mig konstig i magen igår morse och fick ringa stallet och säga att jag inte kunde komma. Igår förmiddag ringde iallafall storasyster Jenny och frågade om jag ville gå en promenad. Vi trixade lite fram och tillbaka och jag vågade mig ut på en promenad i det härliga vädret. Pappa mötte upp oss och vi promenerade ner mot Kärra. Hannah följde med och efter en stund antog hon erbjudandet om att få åka i vagnen. När vi kom hem till mina föräldrar satt vi på trappan och drack varm blåbäsrssoppa och njöt av den härliga solen.

Igår kväll hade vi lite lördagsmys tillsammans. På kvällen när de somnat dukade jag och Anders upp till räkmacka framför Melodifestivalen. Vi åt oss mätta, sedan somnade jag med huvudet i Anders knä och han bytte kanal fortare än kvickt!

Idag har hela familjen varit på IKEA! Elias fick följa med storasyster in på "Småland" för första gången, det var riktigt spännande såklart. Jag och Anders strosade runt inne på IKEA, köpte nya asietter och planerade lite ny garderob och nytt kök. Det ligger en stund in i framtiden såklart, men ändå, det är jättekul att planera! Vi hjälpte mamma och pappa med deras TV på vägen hem och nu är Hannah inne hos kompis Julia och leker. Jag ska ta med mig Elias ut i det fina vädret och slänga lite återvinning.

Veckan bär på fullspäckat schema. Anders åker till Österrike på tjänsteresa imorgon och kommer tillbaka på torsdag. På tisdag har jag lovat barnen att de ska få komma och hälsa på på mitt jobb, på onsdag ska jag till Sahlgrenska på en "Turnerundersökningsdag" med allt vad det innebär. Jag ska vara där redan 07.30, så min mamma har lovat mig att sova över här och lämna barnen på förskolan.

Den här veckan har vi även utbildningsdagar med jobbet och på torsdag är det min tur att gå på min föreläsning, med Lou Rossling. Ska bli jättekul!!

Rockar fett!

Världens sötaste Elias leker kurragömma. Här gömmer han sig i köket...

Häftiga istappar på vår lilla promenad!

När man dricker blåbärssoppa får man lätt mustasch...

Vin, räkor och mello!

Jag stod och sminkade mig, Anders stod i duschen. Jag var koncentrerad, men såg något i ögonvrån. Vred huvudet något och fick helgens härligaste skratt. Min underbara man och hans underbara humor!!

När katten är borta, dansar råttorna på bordet...

Inga kommentarer: