fredag 18 februari 2011

Magsjuka in the house...

Vaknade av att jag hörde Elias hosta och sen kvälja (att jag trots svindålig hörsel hör sånt är jag så förvånad över!!!). Rusade in och fick med honom in på toaletten, men det hände ingenting. För säkerhets skull bestämde jag mig för att vara hemma med barnen idag. Jag ringde jobbet och berättade att jag inte skulle komma och bokade även av mitt efterlängtade after work ikväll. Precis när jag lagt på kom första kräkningen från Elias. Ringde förskolorna och meddelade och efter detta har han kräkts två gånger till. Det som förvånar mig är att han är hur pigg som helst emellan gångerna. Nu sitter han exempelvis och leker med sin tågbana. Men precis innan det är dags, har han klagat på ont i magen och velat att jag ska hålla om honom.

Hannah är inne på sitt rum och får inte vara i närheten av Elias. Risken är väl stor att vi redan är smittade, men för säkerhets skull håller jag dem separerade så mycket det bara går. Och jag önskar jag bara fick rymma hemifrån, för magsjuka, det VILL jag bara inte ha...


3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä den där bantningskuren ala kräksjuka klarar man sig utan...

Hoppa lillkillen blir bra och att inte ni andra är smittade..

Kram Pia

Anonym sa...

Prit, prit, priiiit!

Familjen Bus sa...

Å vitpeppar! Hoppas ni klarat er? Här mår vi alla bra i alla fall! Kram!