tisdag 15 februari 2011

Alla Hjärtans Dag-middag med bästa vännerna

Vid lunchtid igår ringde de från Hannahs förskola och informerade om att Hannah inte riktigt var sig själv. Inte febrig, inte illamående, hade ätit som hon brukar, men verkade ha väldigt ont i magen ändå. Jag åkte och hämtade hem henne, när vi kom hem bäddade vi  ner oss i soffan och kollade på "Tingeling" och somnade båda två en stund - mys på hög nivå! Jag fick även en Alla Hjärtans Dag-present av min underbara dotter, den fick mig verkligen tårögd. Det var inget "speciellt" men jag blev så överraskad, och så omtumlad av hennes fina tanke.

På eftermiddagen när Anders & Elias kom hem var det dags för mig att dra mig in till stan för att träffa mina fem bästa vänner! Jag hade bokat bord på Chez amis på Vasaplatsen och jag mötte upp Camilla först, sen droppade Sandra in efter en stund. Vad ingen visste var att A-L OCKSÅ skulle komma ner och träffa oss! För första gången på flera år var vi alla sex samlade, plus A-L's syster som också hängde med. Jag beställde en UNDERBAR fisk- och skaldjurssoppa med saffran och till dessert valde jag chokladfondant. Så himla prisvärt och riktigt bra service och trevliga servitörer. Rekommenderas verkligen!!

 När vi satt där runt det stora bordet och skrattade, pratade och åt kände jag mig lyckligast i världen. Vilka vänner jag har! Att jag har dem KVAR!! Vi räknade ut (trots att några av oss verkligen ville förtränga) att vi nu firade 18 år som vänner. Mer än halva vårt liv har vi känt varandra. Och vår vänskap kommer bestå - livet ut! Jag blev också överraskad, för jag blev skålad för, eftersom jag denna gång dragit ihop alltihop själv, bokat bord och fixat. Sedan blev jag bjuden på desserten, av precis samma anledning. Bästa vänner, ni ligger mig så varmt om hjärtat och jag ÄLSKAR er!!

Ps. Sexbarnsmamman Linda är i vecka 20 och väntar sitt sjunde barn......:-) Ds.








Hannah älskar sin mamma...

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är så underbart med er vänskap, trots att ni är spridda över landet så lyckas ni hålla ihop. Och Linda... Grattis till en stor familj, jag är sååå imponerad av dig!
Kram kära syster.