måndag 28 februari 2011

Ojsan!

Veckorna går så fort och vips är det helg och massor av saker vill man prioritera!

Förra veckan var Anders på tjänsteresa i Österrike måndag-torsdag så jag var ensam med barnen, men fick gott sällskap. På måndagen blev Hannah hämtad av Melvin, Linda, Elmer och Milton på förskolan och fick följa med dem hem. Jag och Elias åkte dit efter middagen och pratade, lekte och åt glass. Elias satt mitt emot mig och Linda i köket och åt sin glass efter alla andra (de andra fick ju efter sin middag). Plötsligt tittar han på Linda, som satt och ammade Milton, och frågar:
- Vad jobbar du med då, Linda?
Både jag och Linda föll i gapskratt och Elias flinade, men förstod nog inte riktigt vad som var så roligt.

I tisdags kom min mamma och sov över, för att hjälpa mig att lämna barnen på förskolan när jag skulle iväg till Sahlgrenska. Elias fick sig som vanligt ett psykbryt utan dess like när jag skulle gå, men det gick tydligen över väldigt fort. Konstigt att han är sån när jag går hemifrån, men på förskolan är det inga som helst problem!

I onsdags kom min storasyster Jenny med barnen och vi åt middag, pratade och skrattade ända tills klockan blev 19.30!

I torsdags eftermiddag kom min kära vän och fd klasskamrat Åsa på en kopp kaffe (eller två...). Hannah och Elias var glada att se henne, det märktes och hon fick såna goa kramar innan de gick och lade sig.

Veckan gick väldigt fort och jag är glad att jag har ett så stort socialt "nätverk" som kommer och håller mig sällskap. Egentligen behövs inte någon hjälp med barnen, utan mest sällskap och mental support! :-)

I lördags åkte jag och Hannah in till Scandinavium tillsammans med våra fd grannar Lisa och Emma för att titta på Göteborg Horse Show. Gud, vad roligt det var, det är alldeles för många år sedan jag var där! Hannah längtade mest efter hundarna som skulle visa upp sina kunskaper i Agility, medans jag uppskattade "Young riders krafft cup" och Gymkanan bäst. I gymkanan skedde det en hemsk olycka med två av de svenska ryttarna. Hästarna krockade, vilket resulterade i att båda ryttarna flög av och mitt i "flygturen" krockar även de med varandra och flög åt varsitt håll. Den ena ponnyn gick omkull, men sprang iväg. Den ena ryttaren gick efter sin häst medans den andra ryttaren fick stöd av en ambulanssjukvårdare för att komma upp. Hon kunde gå själv, men verkade ha rejält ont i sitt nyckelben. Hon avbröt sin medverkan i tävlingen, så det var någon som fick göra en extra runda. Jag tyckte ändå att Sverige gjode bra ifrån sig efter den här olyckan och jublet från flera tusen i publiken fick säkert adrenalinet att pumpa! Det roligaste var dock att Hannah fick en cowboyhatt....:-)

Igår åkte vi upp till Uddevalla redan på morgonen för att ha en något kortare dag där uppe. Kerstin och Rasmus hade sovit över, så de var redan där när vi kom. Kerstin, Berit och barnen gick ut en sväng, men jag hade lite ont i magen och kände mig trött så jag stannade kvar inne. Backen upp till huset var riktigt farlig med sin isbeläggning och Hannah ramlade och slog sig i pannan och på knäna när hon skulle få upp dockvagnen själv för backen. Hannah och jag spelade "Vem där" och under ett obevakat ögonblick när jag skulle hjälpa Elias med något fuskade hon och det är ganska kul, för jag kan läsa hennes ansikte som en öppen bok och märkte direkt när jag kom in i köket att hon hade gjort något bus. Det ville hon såklart inte erkänna, men hon visste, trots att vi bara ställt en fråga var, att jag hade "Tom" som hemlig person!! Hihi....
Vi avslutade med en fantastiskt god köttfärsås a´la Christer. Jag sa att det var den absolut godaste köttfärssås jag någonsin ätit och då ljuger jag inte. Jösses! Anders frågade om inte min mammas var den godaste, men det räknas inte. Mamma fuskar ju med grädde...;-)

Vi åkte hem vid 15-tiden och vi hade två söta fågelholkar i baksätet mellan Ljungskile och Gerrebacka. Herregud, vad jag skrattade varje gång jag tittade i backspegeln!!

Vi har även gått in i IKEA's homeplanner och drömmer om ett nytt kök. Vi har kommit så långt att vi vet vad luckorna och den inredning vi skall ha går på. Sedan tillkommer pris för kakel, spis och fläkt samt en ny bänkskiva. Drömma är roligt och det är riktigt mysigt att få planera något så här stort med Anders.


Myser i farmor och farfars bäddsoffa...

Söte lille Rasmus med jättefin tröja!

Nääää...du fuskar inte ALLS, Hannah....;-)

Nej, mamma jag fuskar inte!

Du har Tom som hemlig person,
jag lägger min hemliga person i fickan så du inte kan vinna....eeeeh...:-)

Morsan, lägg AV med blixten!!

Kom lillkusin, vi gömmer oss!

Vi gosar!

Sitter i en flyttkartong och ritar insidan...och kollar TV samtidigt!

Inga kommentarer: