torsdag 17 februari 2011

Nu i ro...

Har haft världens mysigaste eftermiddag och kväll med mina barn.

Pappa Anders stekte pannkakor, jag gräddade våfflor, vi åt oss proppmätta. Sedan gick jag och barnen upp och lekte på övervåningen. Vi spelade spel, lekte följa John och körde med varsin polisbil på Elias bilmatta och gjorde knasiga röster. Jag ville läsa "Peter Pan" för dem, men de ville hellre leka med polisbilarna en stund till. Vi borstade tänder, bytte om till pyjamas, sedan ville Hannah att jag skulle bädda ner henne och sjunga en godnatt-sång....vilket jag gör alldeles för sällan. Men denna är en favorit...


Nu i ro, somna in
i bädden så fin
Som blomman på äng
i en gungande säng
Och Guds änglar de små
breda vingarna ut
och kring barnet de stå
tills dess natten är slut....

Inga kommentarer: