fredag 23 januari 2009

Vi lämnade leksakerna!

Idag åkte vi som sagt till Sahlgrenska sjukhuset för att lämna leksaker till plastikkirurgens barnavdelning, avd 41, där jag spenderat mycket tid som liten flicka.
Vi lånade en skrinda av vår grannfamilj, eftersom säcken med leksaker var så stor och tung. Hannah tyckte det var väldigt roligt och spännande att få åka i den!
Det var med stora känslor jag steg innanför dörrarna till Avd.41 igen, efter så många års uppehåll. Det såg likadant ut. Bamse satt kvar på ytterdörren. Halkskydden där jag och Jon hoppade längdhopp fanns kvar.
Lille Skutt på första dörren till vänster satt kvar. Det luktade likadant och det såg likadant ut. Läskigt, men samtidigt väldigt tryggt.
Hannah var spänd inför det som komma skulle. Hon trodde hon skulle få träffa de sjuka barnen, ge dom några leksaker, men de flesta hade blivit utskrivna för helgen och den lilla tjejen som fanns kvar som vi såg försvann snabbt in i ett rum med sin mamma - tråkigt!
Men sjuksköterskorna var väldigt glada över vårt besök, så oerhört tacksamma och ödmjuka.
Två av sköterskorna kände jag igen och den ena hälsade "Nej, men Cecilia, vad kul att se dig igen!" :-)
Vi pratade en stund med de snälla sköterskorna och jag fick varma kramar från några av dom innan vi avlägsnade oss för att fika - vilket gladde Hannah enormt! Fika alltså...;-)







1 kommentar:

1906 kvm sa...

Fantastiskt bra utav er!