lördag 24 januari 2009

Lyckat kalas!


Kalaset för Elias blev väldigt lyckat. Första gången som jag kan minnas att Elias sovit bara en gång på dagen!
Besökarna blev farfar och farmor, mormor och morfar, moster Milla & Daniel samt moster Jenny och kusinerna Julia & Jacob. Tårtorna var väldigt uppskattade, speciellt gräddtårtan med vaniljkräm och drottningsylt! Pappa tog två gånger t.o.m - det är ett gott betyg! :-)
Elias fick fina presenter, det blev en Blixten-bil, ett par jeans, ett par strumpor och en Barbapapa-tröja från mostrarna, kusiner plus Daniel.
Han fick pengar till en "Expedit" bokhylla från IKEA, ett par badbyxor, samt en pyjamas, mockasiner (alltid uppskattat!!) och hemmastickade yllevantar - så söta - från farmor och farfar. Sen fick han ett par jeans från mormor och morfar, plus pengar till en Expedit-bokhylla även från dom.
Den sötaste presenten kom från min barndomskompis och Camillas bästa kompis Jenni, som även sminkade mig inför vårt bröllop - ett GIGANTISKT gosedjur! Så himla söt! Den sitter i trappan och vaktar nu, men i morgon ska den få en ordentlig plats inne på Elias rum.
Eftersom vi firade Elias 1-årsdag var det även självklart att födelsedagsbarnet skulle få äta tårta alldeles själv - det gick jättebra! Ordentligt kladdigt, ordentligt roligt och ordentligt torkande efteråt!
Ikväll har vi varit inne hos våra grannar, familjen Schuldt, och snackat och haft riktigt trevligt. Elias var helt kolugn, men något övertrött vid 19-tiden, så jag gick in med honom, satte mig vid datorn i två minuter och gick sen in för att titta till honom, då låg han precis som jag lagt honom, med "Snoken" på magen och snarkade med öppen mun. Snacka om att däcka!
Jag satte igång babyvakten och gick sen in till grannarna igen. Smidigt! Anders fick dock springa in en gång för att stoppa in ljuddämparen...;-)
Tjejerna lekte jättebra hela kvällen och vi hade mycket att prata om - jättemysigt! Vi kom in 21:45 och Hannah ville bara kissa, borsta tänderna och säga godnatt till gosedjuren, sen somnade hon utan gnissel efter en Alfons-bok!

Imorgon är det Anders tur att ha sovmorgon, så jag ska nog vara klok nog att gå och lägga mig för att sova nu...










Inga kommentarer: