torsdag 22 januari 2009

Kasslergryta, ca 4 portioner

  • 400 gram kassler
  • 50 gram smör eller margarin (jag tog inte ens hälften i min gryta, det behövs verkligen inte så mycket!!)
  • 2-3 tsk curry. (Jag tog inte heller så här mycket, utan kanske bara 1-2 tsk)
  • Pressad vitlök, en klyfta
  • ½ strimlad purjolök
  • 1 finstrimlad röd paprika
  • 4-5 msk tomatpuré
  • 2-3 dl matlagningsgrädde
  • 1 burk creme fraiche
  • Salt och peppar

Gör så här:
Skär kasslern i tunna fina strimlor (jag skar tärningar). Fräs dom i smöret med curry och vitlök. (Jag brukar fräsa vitlök och curry i smöret först, så smakerna sätter sig i smöret och sen lägga i kasslern)
Blanda i purjon och paprikan och koka tills grönsakerna mjuknar.

Tillsätt tomatpuré och grädde som kokas ihop och därefter creme fraiche. Låt allt bli genomvarmt.

Servera pannan tillsammans med ris, grönsallad eller valfria grönsaker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm va gott det lät. Va bra, nu kom jag på att jag ju måste laga middag - galet att glömma det ju.
Tack för igår!
Kraaaaaaam AK

1906 kvm sa...

Har lagt till din blogg bland mina favoriter :-)