fredag 23 januari 2009

På väg med leksaker

I somras började en tanke hos mig gro om att skänka leksaker som mina barn inte leker med längre, till Sahlgrenskas barnavdelning för plastikkirurgi.
Jag har samlat på mig under hösten och vintern och nu idag tyckte jag det var dags.
Hannah har pratat väldigt mycket om detta, att få ge bort sin käpphäst till de sjuka barnen som inga leksaker har, men när jag pratade med personalen på avdelningen sa de att de tyvärr inte kunde ta emot saker som inte går att torka av. Såklart! Det hade jag inte en tanke på. Så käpphästen kanske vi kan lämna till mottagningen, inte till vårdavdelningen?

Vi har fått låna en skrinda av en granne som vi ska lägga leksakerna i och jag har lovat Hannah att hon ska få sitta i den med alla leksaker och leka Tomten. ;-)

Inga kommentarer: