onsdag 15 september 2010

Nytt skrivbord

Efter att Hannah fick sin nya säng har det liksom aldrig infunnit sig någon ordning och reda på hennes rum, varför vet vi inte riktigt. Det har liksom legat saker ÖVERALLT och jag har känt mig ganska frustrerad över detta. I förrgår fick jag syn på precis ett sådant skrivbord jag tänkt mig på Blocket. Jag hämtade det igår innan barnen hämtades från förskolan och min mamma och granne Lisa hjälpte mig att bära upp det på hennes rum.

Hannahs kompis Max skulle följa med hem idag, men när han skulle bli lämnad av sin mamma ville han inte alls stanna kvar, så det löste sig så att Hannah följde med hem till Max istället.

När hon kom hem på kvällen blev hon helt lyrisk över sitt nya skrivbord. Jag lovade henne, att efter Elias hade somnat, så skulle hon få sitta vid sitt skrivbord och pyssla och jag skulle hjälpa henne att sortera upp alla papper och pennor. Jag hade tidigare köpt ett skrivbordsunderlägg med Spiderman och ett par pennmuggar, samt bokstöd för att kunna ha ordning och reda. Hon tyckte det var riktigt mysigt att få bara vara med mig och allt vi gjorde, gjorde vi för HENNES skull, för att hon skulle få det bra och det märktes. Hon mådde BRA. Så bra att hon hade svårt att sova på kvällen! Hon kom ner flera gånger till mig där jag satt och tittade på IDOL, men till slut somnade hon ändå.





2 kommentarer:

A home far away sa...

HAHA ja du ser ju vilken skitdag jag haft, kan inte ens skriva ordentligt:) menade självklart balsam före shampoo, sonen hade bytt plats på flaskorna...

Kram Gunilla i Singapore

Mika sa...

Åh! Vad fint det ser ut! Skulle behöva två sådana jag med!