måndag 27 september 2010

Härliga Elias

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen med bilder på barnen, det verkar som jag kom ur mitt fotande under veckan min kamera var på vift i USA med min svåger! Men nu ska jag försöka komma igång, har ju en ny makro/vidvinkel-lins att öva med!

Dagens bilder visar Elias på sitt härligaste humör. Häromdagen provade han Hannahs baddräkt och Anders lyckades ta en bild innan han smet in på toaletten igen.

Idag när jag kom till förskolan för att hämta Elias så berättade en av fröknarna att han hade målat sig själv i ansiktet och på händerna med röd målarfärg idag. Hon tog med honom till handfatet och där frågade hon honom varför han hade målat sig själv i ansiktet. Svaret blev:

- "Jag ville göa fin mamma". (Jag ville göra mig fin för mamma....)

Han har inte sovit på förskolan idag, så medans jag började med middagen busade Anders med honom för att hålla honom på gott humör. Han klättrade ner i ICA-kassen och Anders bar runt på honom en stund, innan telefonen ringde, Hannah behövde hjälp på övervåningen och Elias lämnades ensam i vardagsrummet några minuter. Då gick ridån ner för Elias....




1 kommentar:

Pia sa...

Du har ju så förbenat goa ongar!!!! =)

Japp receptet vart ue egen skalle på brödet.
Finger varmt vatten + 50g jäst + salt

Dinkelmöl i det så att jäset börjar verka sedan i med en skätt filmjölk.
Och även grahamsnjöl.
Sedan lägger man i en burk med majs och en stor riven morot och hoppas på bra konsistens på degen om inte så tillsätter du antingen ngt av de "nyttiga" mjölen lr vateen...

In i ugnen på 200g vaarmluft och ca 30-40min...

Och vips så har man världens nyttobröd och gott och mättande! =)