tisdag 21 september 2010

Dop och höstmys

I söndags morse åkte jag och grannen Lisa upp till vår gemensamma vän Anneli i Uddevalla, eftersom hennes son Loui skulle döpas. Det var superlätt att hitta till kyrkan! Dopet var efter en gudstjänst, så det blev lite långrandigt, men Loui tog det hela med ro och sov sig igenom hela gudstjänsten och vaknade lagom till att uppmärksamheten riktades mot honom! Vi satt långt bak, så tyvärr blev det inte så många bra bilder. Dopfikat hölls i en jättesöt villa bredvid kyrkan, där det serverades landgång och sedan tårta. Loui fick många fina presenter, av mig och min familj fick han en grön bil från Brio. :-)

Lisa åkte hem innan mig, eftersom hon ville hem till sina barn som skulle på simskola. Jag fick skjuts av Anneli's pappa hem till Anders föräldrar dit Anders och barnen hade tagit sig under förmiddagen. Vädret var strålande så vi höll oss på utsidan. Vi gick bort till hästarna, som fick smaka på äpplen som vi pallade i den gamla äppelträdgården. Hannah och Berit cyklade sedan hem i förväg, medans jag, Kerstin och pojkarna gick en promenad in på kyrkogården och tittade till Kerstin och Anders farmor och farfars grav. Vi var även bort till groddammen och tittade, innan vi gick hem. Det bjöds på nygräddade våfflor med grädde, blåbär och hallon innan vi åkte hem för att Anders skulle hinna rösta innan vallokalen stängde. En jättemysig dag i Uddevalla!

Lille Loui

Söta Anneli

Loui ligger tryggt hos mamma...


Elias på väg upp för backen



Mamma, säg TILL henne, hon FÅR inte ta kort!

Hannah har odlat skägg...:-)

Pallat lite äpplen...

Kerstin & Rasmus

Härliga färger...


Elias har fångat några äpplen...

...i sin keps!

Hannah samlar äpplen i fickorna!

Rasmus bjuder sin mormor på äpple!

Jag och Elias

Tittar till dammen...

Rasmus lille...

Hannah och Farmor har snickrat leksaker!



Christer och Berit har gjort mysigt i trädgården

Vi står på huvudet!

Inga kommentarer: