tisdag 7 september 2010

New York i bilder

Precis anlänt till hotellet, nu ska vi till Times square!

Sånt här skulle man ha i Sverige...


USA airforce hade ett band som spelade mitt på Times square, då kom en äldre herre fram och började dansa...

NYPD to your rescue!

Mamma väntar tålmodigt på mig som vill fotografera allt...

Tuffa poliser!


Taxibilar. Det finns 8 miljoner invånare i New York. 1½ miljon invånare på Manhattan. Det finns 12.000 taxibilar i New Yorks stad.

Camilla kommer ut från Nike store på Woodbury common outlet.


Jag shoppade lite mer än planerat! :-)

Times square


Detta är min favoritbild från hela resan! :-)

Vi gick in på Starbucks...

Camilla BEHÖVDE kaffe. Vi andra kunde väl hänga på...

Mamma förstod inte syftet med att se fickorna hänga nedanför shortskanten, tills hon såg en bild på Britney Spears i People magazine, hon såg precis likadant ut. Dagens mode, alltså!

Resultatet av att släppa lös Fru Winge på Woodbury common outlet. :-)

Såja, du SKA få kaffe, systra mi!

New York Times och kaffe från Starbucks - är det inte amerikanskt, så vet jag inte vad!

Två systrar (med likadana skor ser jag nu!) ska passera ett övergångsställe...

De här skyltdockorna ändrade skepnad ett par gånger under veckan...

Elvis satt och sjöng mitt ute på gatan...

New York-miljö

Här har mamma tröttnat och åkt tillbaka till hotellet - vi andra tre shoppade vidare...


Empire state building

Taxi!!

The crazy sisters in a cab. Yellow cab.

Servitrisen på Juniors var bäst! Hon frågade Camilla om legitimation (måste vara 21 för att beställa alkohol). Camilla ville ge henne MYCKET dricks! :-)

Statue of Liberty aka Plåtkärringen

Pytteliten?

Nä, inte pytteliten.


Måste ju testa min nyinköpta vidvinkellins! :-)

En stor gudinna och en liten.

Manhattan Skyline

Det var alltså 37-38 grader varmt och solen stekte!

Mamma vilar sig i den 34-gradiga skuggan...

Vi och plåttanten!

Jag på färjan på väg tillbaka till Manhattan!

Vi står och väntar på tunnelbanan...här var det varmt!!


Jenny & Mamma


Camilla i Central Park

Det var varmt även i Central Park!

Men vackert!


Camilla guidade oss rätt i tunnelbane-nätet...

Nu är vi inne i m&m-store på Times square. Godis och MYCKET annat i långa rader!
Här köpte jag lite presenter till barnen...

Jag och Jenny busar med ovetandes mamma och Milla...:-)


En av många väskor Milla införskaffade...

New York-miljö igen!

Battery Park


Jenny tatuerar sig!!! Coolaste grejen!


Utsikt från Empire State Building

Väntar på att mörkret ska falla över Manhattan...

Nu börjar det falla...


Mörkret har fallit över Manhattan. Här är utsikt mot Central Park-området...



I tunnelbanan på väg till Brooklyn bridge

Detta var nog den varmaste dagen på hela veckan, så vi kom inte ens upp till träbron, utan vände. Men nu har vi sett den iallafall...

Mamma pustar ut på Starbucks coffee...

Camilla likaså...

Å så Jenny!

Hej kompis!

En läskig dinosaurie på Toys'r'us!

Ett pariserhjul hade de inne på Toys'r'us också...ja, dessa amerikaner! :-)

Det här var enda gången jag grät på hela resan. Besöket vid Ground zero skakade om mig mer än jag förväntat mig. Surrealistiskt att stå där allt hände...

Jenny pustar ut efter ett besök på ännu ett outlet...

The naked cowboy

En polis som knappt såg ut som 18...och trööökröv var han också!

Jenny och jag besökte Hard rock café sista kvällen.


The naked cowgirl

Världens finaste mamma!

Sista dagen i New York

Då måste man ju ta en glass från Ben & Jerrys

"Bell boy" beställde en SUV till oss. Ja, eller hur. En limousine!
(Synd bara att chauffören hade noll känsla för logistik och trafikvett).



Ja, du ser ju själv hur han lastat väskorna...


4 kommentarer:

1906 kvm sa...

Ååååååh Cissi!!!! Vilka härliga bilder du har tagit!! Jag bill också till NY!!

Anonym sa...

Verkar som ni har haft det jättebra! Jag är inte alls avundsjuk... ;-) Härliga bilder!!

Matilda sa...

ni verkar ha haft några underbara dagar i new york! visst längtar man bara tillbaka? :-)

japp, återkom till mig när ni köpt kaffemaskin! hehe ;-)

Pia sa...

WOW vilken härlig resa ni verkar ha haft och helt underbara bilder som vanligt i din blogg!