fredag 11 juni 2010

Är man med i leken...

Med en bortrest man, en bortrest dotter, en superförkyld och trött mamma går det inte i många knop här hemma. Inga bilder blir tagna, och ingenting direkt roligt händer.

I förrgår kom dock Hannah hem, Anders kom hem igår, så idag har det varit som vanligt här hemma. Hannah och Anders lekte kurragömma innan badet och Elias satte sig med sitt LEGO inne på sitt rum. Anders började gömma sig, Hannah skulle räkna och sedan leta. Hon gick direkt in till mig och frågade om jag sett pappa, men det hade jag ju inte gjort. Hon gick in till Elias:

- Elias, har du sett pappa?
- Jaaa-aa, säger Elias utan att titta upp från sitt LEGO.
- Var är han då?
- Han äte mat.

Sedan var det Hannahs tur att gömma sig. Anders kom och frågade mig om jag visste var Hannah var, men det visste jag ju inte. Han gick in till Elias:

- Elias, har du sett Hannah?
- Jaaa-aa, säger Elias utan att titta upp från sitt LEGO.
- Var är hon då?
- På dagis!

Det är bra Elias, förvirra dem, de får inte fuska!! :-)

1 kommentar:

Matilda sa...

trist att du är sjuk, hoppas det blir bättre snart! inge kul att vara sjuk, speciellt inte när det är sommar!