torsdag 6 maj 2010

I trötthetens tecken

Bilden i detta inlägg får symbolisera vad hela familjen Winge kände (och känner) ikväll. Hannah sov över hos mormor och morfar i natt tillsammans med kusin Melvin och båda våra barn blev hämtade av Linda & Fredrik och fick följa med hem till Melvin & Elmer, eftersom Anders jobbade sent med telefonmöte med Mexiko-leverantör och jag pluggade inför tenta med två klasskamrater. Jag, Maria och Åsa åkte redan efter skolan vid lunchtid hem till Åsa för att plugga inför den bedrövligt jobbiga engelskan som känns riktigt tuff, mest beroende på vår något knepiga lärare...

Men pluggeriet gick bra och vi fick till och med pausa i en halvtimma med Wii-spelande. Jag känner mig mycket lugnare nu och ser fram emot helgen som bjuder på både vänner och besök i badhus (om allt går som planerat!).

Jag kom hem vid 19-tiden och då gjorde jag mackor till barnen och Hannah somnade med sin andra macka i handen. Jäklarns vad trött tösabiten var idag...

Elias skulle väl ha somnat något tidigare, om det inte vore för sand i blöjan så jag fick ställa mig och bada honom vid halv åtta. Men han har blivit riktigt duktig när vi duschar honom, han ställer sig med huvudet tillbakalutat och bara väntar på vatten och schampo! Han somnade strax innan 20 efter två stycken Halvan-böcker och några pussar och kramar. Han berättade för mig idag att han gått hem till Elmer och lekt. Det är så härligt när man faktiskt börjar förstå vad han vill ha sagt!


2 kommentarer:

Matilda sa...

skönt med lite wii som paus!

tack ska du ha! ja de är med standardobjektivet, inget macro! :-) har ändrat lite i inställningarna på kameran, skärpedjupet, för att få det suddigt bakom!

Matilda sa...

så sant, så sant! ;-)