söndag 23 maj 2010

Fullspäckat!

Det har varit en fullspäckad vecka. Torsdag och Fredag var jag ensam med barnen eftersom Anders var i Frankrike. I fredags blev vi hembjudna på middag av mina föräldrar och Hannah ville så gärna sova över och det fick hon ju såklart!

Igår var jag och hälsade på Anna-Karin i hennes nya lägenhet, hon flyttade in i påskas, men vi har haft fullt upp båda två, så det var först nu jag hade tid att komma och titta. Jättemysig lägenhet, mycket mer "Anna-Karin" än den förra, precis som en av hennes andra vänner sagt. :-)

Igår kväll åt vi årets första middag på altanen, vi grillade karré, majskolvar och haloumi och till det hade vi ugnsstekta rotsaker. Mumsigt! Och inte enda enda geting i sikte, kanske tack vare min getingfälla som jag köpte på Lisebergs Trädgårdsdagar?

Idag är det ridning på Clareberg, kalas för kompis Melvin och kalas för kusin Julia som står på schemat. Sa jag att vi har fullt upp?


Piraten Hannah äter lördagsfika på altanen...
(Vi glömde av lördagsgodiset!)

Min nya fina blomma, kommer inte ihåg vad den heter bara...

Ljushållare och getingfälla!

Hannah har gosedjursteater, hösten 2005.

Hannah har gosedjursteater, sommaren 2010.
:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta lilla Hanna! Det ser ut som gosegjuren har krymt ganska rejält sedan 2005 =)

Näe, nu är det dags att komma på grillning snart! Vi har också installerat en tarzangunga i ett tärd, så Elias kan känna sig som hemma när ni kommer ;-)

Kram